Célcsoportok meghatározása

Az on-line világban nagyon fontos, hogy ne céltalanul lőjünk mindenkire, mert az a végén semmi eredményre sem vezet és csak eredmények nélkül nyeli a tömérdek pénzt. Sajnos még mindig sok vállalkozás nincs tisztában azzal, hogy szűkítenie kell a piacot és azoknak az embereknek a köré, akiknek termékeiket és szolgáltatásaikat értékesíteni szeretné. Ezért a reklámügynökség mikor egy új partner keresi fel, az első megbeszélések alkalmával elkéri az ügyfél pontos célcsoport meghatározását. Tehát ha a jövőben reklámügynökségek segítségét akarjuk igénybe venni, jó, ha már felkészülten érkezünk és pontosan, írásban összefoglalunk mindent, amit a célcsoportunkról tudni érdemes. Ennek a dokumentumnak nem fontos doktori disszertáció hosszúságúnak lennie, de írjunk le mindent a célcsoportunkkal kapcsolatosan, hiszen ez az egyik fő alappillére a sikeres kampányoknak. A reklámügynökség nem győzi hangsúlyozni, hogy megfelelő célcsoport meghatározás nélkül nem létezik működő stratégia. A célcsoport meghatározás mentén például a reklámügynökségek ki tudják zárni bizonyos média felületek használatát. Fontos tisztában lennünk azzal is, hogy ha egy új célcsoportot szeretnénk elérni és megnyerni, az mindig költségesebb, mint a régi megtartása.